Sidor

söndag 13 juli 2008

Råmande kor och absolut vodka

Gårdagen spenderades ute i buschen hos Nella där det var grillfest.
Lika trevligt som vanligt när gänget träffas för att hitta på något. Denna kväll var väl inget undntag för våra knasiga upptåg. Satt och pratade och drack vin och lyckades övertala Tobbe att bjuda på lite av sin absolut vodka. Folk gjorde lite vad dom ville, hoppade stutsmatta, låg på rygg och studerade molnen, satt vid bordet och pratade. Jag lyckades som vanligt med att göra bort mig genom att trampa ner i ett hål och gjorde något atletiskrörelse och hamnade liggandes på rygg med ena skon 3 meter bort.
..
Plötsligt vart några väldigt sugna på att bada, klockan tio på kvällen men det sket vi i. Vart en ganska lång promenad till stranden och där så var jag världens badkruka först ut i vattnet men hann inte doppa mig för att Pontus prickade in att ringa just då. Satte mig på en sten och fick höra från en relativt nykter Amanda att jag såg ut som en sjöjungfru, vet inte om det var fyllesnack men det är en komplimang iallafall. Vi var väl 6 personer som lekte runt i vattnet medan torrisarna var på stranden och kollade så att ingen drunknade.
..
Sedan bar det av hem och jag lyckades åter igen att göra illa mig då jag fick Staffans axel rakt i bröstet och det gjorde så SATANS ont att jag la mig på backen och alla trodde ju självklart att jag däckat, men nej gott folk det bjuder jag inte på! Hemma hos Nella började folk dra sig hemåt och så gjorde även jag. Slutade med att jag följde med Amanda hem för att vi bestämde att jag skulle övernatta där. Hade ganska stora problem med att få in nyckeln i låset men jag lyckades tillsist. Satt oss och åt några mackor och sedan la vi oss och somnade fort som satan.
...
Jag vaknade till och trodde att nu hade vi sovit bort hela dagen men nej klockan visade på 04.20 och jag var pigg inte lyckat. Låg och lyssnade på ljuden utanför fönstret och vart förvånad när jag kände igen det råmande ljudet som brukar höras på min skola, men det var ju bara så..nej, kor hos amanda? Amanda hörde det också så jag inbillade mig inte. Somnade till igen men sov och vi vaknade nio.
...
Nu är jag solo i min mors lägenhet och har tråkigt, någon underhåll mig?

Inga kommentarer: