Sidor

fredag 11 juli 2008

Som ett utbrott

Jag känner att jag vill skriva men vet inte om vad.
Mycket ologiskt och det är väl egentligen inte smart, skriva utan att ha något att säga alltså. Fast egentligen så har jag väl en massa som jag skulle kunna skriva, jag tänker ju faktiskt och har en massa känslor och knasiga idéer som jag skulle kunna skriva om. Men då kommer ju frågan, vill jag att ni ska vet vad mina tankar och känslor handlar om eller är? Kanske, kanske inte det beror ju på vem som läser. För tankar kan ju missuppfattas och förvrängas något absurt. Och egentligen är jag nog i ett stadie just nu då jag är för trött att tänka men ändå inte och fingrarna bara rör sig över tangenterna.
...
Men sedan när jag lägger mig i min säng, under mitt täcke och har bestämt mig för att somna, jadå tittar alla minnen och tankar upp som om man skulle ha en vulkan i skallen som plötsligt får ett utbrott. Det gör inte saken direkt lättare att försöka sova, men egentligen kanske det är lättare än vad jag tror och att jag egentligen inte har problem med att sova utan att det är jag själv som intalar mig att jag har det? Vem vet, inte jag iallafall.
...
Och hur kommer det sig att man alltid känner sig så i helvetes ensam på kvällarna? Kan ju inte vara något bra direkt så varför fungerar hjärnan på det sättet? Hjärnan är väl som ett stort oändligt mysterium.
...
Sedan, varför säger man att man mår bra när man kanske inte egentligen gör det? säger man så för att man inte vill oroa den som frågar eller kan det vara så att man själv försöker intala sig själv genom att säga det tillräckligt många gånger. Jag vet ju att man kan förvrida verkligheten genom att intala sig att saker är eller inte är vad det egentligen är.
...
Så då borde ju man intala sig att man mår bra för då borde man ju må bra eller hur? men då kommer ju det där att verkligheten brukar komma ifatt lögnen så då mår man ju bara värre när hela ens fantasivärld störtar samman. Alltså är det bättre att ta verkligheten för vad den är och göra det mesta som man kan av den.
..
Ehm, jag vet inte varför jag skrev något av detta
men jag antar att det skulle kallas onödig läsning?

Inga kommentarer: