Sidor

torsdag 21 augusti 2008

Första dagen har sitt slut

Vaknade imorse av ett pipande ljud som jag inte hört på över två månader, förvirrad vaknade jag till och undrade varför klockan helt plötsligt vaknat till liv och jag insåg att idag var det tillbaka till gamla mönster, skolan har börjat. Klev upp och var både trött och pigg på samma gång men jag gick iallafall mot bussen och märkte att dom har ändrat tider, det är ganska bra måste jag säga eftersom det går flera bussar på lite bättre tider. Träffade gamla busskompanjoner på bussen som jag pratade med ända tills dess jag klev av vid min skolan där jag ska spendera ett år och sedan.. frihet? Var kul att träffa klasskompisarna och jag fick ett varmare bemötande än vad jag hade räknat med. Sedan har dagen bara flytit på med information från lärare, prat med tjejorna och fått veta vad jag har för rester. Några från klassen ska ta med mig ut på krogen nästa fredag för att fira att jag kommer att ha fyllt 18 år plus att det var ju faktiskt en bra ursäkt för att partaja! Nu kommer det bara att vara en dag till i skolan och sedan börjar min 3 veckor långa praktik på Norrtälje zoo.
...
Just nu känner jag bara mest för att slänga mig framför tven och bara lata mig med telefonen mot örat och höra min skånskapojke som pratar med mig.
..
Det blir lite lättare för var dag

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Patricia :) haha ja jag har kikat in lite på din blogg också, och den är mysig att läsa :) vi kanske är ganska lika, vi kanske är tjejer som tänker mycket? Tjejer som står ut lite grann i mängden pga av personlighet? ja vet inte, jag vet bara att det är bra och att jag alltid tyckt du verkar schyst. Ha det fint du med :D Hälsa skåningen