Sidor

tisdag 26 augusti 2008

Livet är inte som Carries

Just nu skulle jag vilja vara som Carrie i sex and the city, bara kunna skriva vad som helst och få det att låta djupt och intressant. Men det är väl kanske bara att inse att jag lever inte i New York, jag har inget jobb, jag har inte tusentals skor och jag har framför allt inte lockigt hår. Sedan har jag ingen mr big eller jag har en kärlek men han är inte som han. Visst så har jag och Emelie diskuterat om vilka vi var mest lika i serien och jag blev Samantha, tydligen för min stora sexualldrift och Emelie vart Charlotte.
..
När jag pratade med Pontus när jag kom hem från praktiken så läste jag från en tidning om hur man formas av sina syskon. Pontus är ju då minska barnet i sin familj och faktiskt allt stämde på honom speciellt hur han charmar andra till att skratta och ja, det var en av anledningarna att jag föll rakt i backen för honom. Jag som är älst det som stod det stämde knappt alls, jag ska vara ett mellanbarn om det ska stämma och det är ju sant, jag ska ju egentligen inte vara äldsta barnet. För det första skulle jag haft en storesyster/storebror och för det andra jag skulle haft en tvilling.

Inga kommentarer: