Sidor

onsdag 27 augusti 2008

Nybliven 18 åring

Och NEJ, det känns inte ett dugg annorlunda förutom att jag har blivit rik på smycken och inom en snart framtid kommer jag ha över 10 000 kronor till mitt förfogande. Dagen har egentligen vart som vilken annan dag som helst förutom att jag fått en mängd sms och samtal där det stått eller nämts grattis på födelsedagen. Ibland förståd jag faktiskt knappt vem det var som fyllde år tills jag insåg att det faktiskt var mig själv. Praktiken flöt på och även där fick jag gratulationer från kunderna.
..
Nu är jag faktiskt riktigt duktig på kassan och nu ska jag bara memorera alla priser i huvudet. Det ända negativa är att man måste räkna huvudräkning när man ska ge tillbaka växel.. och ja, jag är med säkerhet sämst på huvudräkning eller matte överhuvudtaget. Men det är ju tur att en människa uppfann miniräknaren, prisa vare han/hon! Kanske borde lägga mig i soffan bredvid min mor och prata, min pojkvän var för trött för att orka prata mer än till tio.
...
Men jag älskar honom ändå.

Inga kommentarer: