Sidor

torsdag 4 september 2008

2+2=saknad

Idiotiska idol fick mig att inte bara sakna min pojkvän mer utan jag började sakna en massa saker med Skåne också!
..
Skånskan, landskapet, alla trevliga människor,
havet och Pontus föräldrar saknar jag.
..
Börjar kännas som om att jag kanske i hemlighet vill att jag ska hamna där tillslut, men man vet ju inte vad framtiden förutspår. Inte nog med att jag känner saknad i mitt hjärtat så oroar sig min kropp över att tömmas på blod imorgon och jag vill verkligen inte! När det kommer till nålar blir jag fem år gammal och vill ha pappa eller mamma där som håller handen, och jag har faktiskt ringt min pappa och frågat om han inte kan följa med och vara mitt stöd.
...
Han började skratta med en stolthet i rösten och sa att jag är ju faktiskt arton nu och kanske borde klara läkarbesök utan mamma eller pappa. Men det hördes att han var lite små stolt över att jag ville ha honom hos mig och jag håller med lite grann om att jag kanske borde klara av läkaren själv. Men lyckades ändå att övertala honom att komma och hämta mig efteråt.
..
Nu är det väl dags att lägga sig i bäddsoffan bredvid min mor som redan sover. Tyvärr finns ju inte min pojkvän här så jag får åter igen sova utan honom men jag har ju Theodore, nallen som jag fick av Pontus på alla hjärtans dag. Jag kanske klassas som barnslig men som gott som varje natt jag inte har Pontus bredvid mig så är det Theodore som jag ligger och kramar om hela natten.
..
Imorgon är det två veckor kvar sedan får jag träffa Pontus igen och det var två veckor sedan jag var i hans famn. Totalt kommer det bli 4 veckor imellan från det att vi sågs senast tills dess vi ses igen. Det blir EN MÅNAD exakt på dagen och jag kan inte förstå att det faktiskt är så lång tid för att det känns som om jag bara har vart ifrån honom en vecka. Jag antar att det måste vara posetivt. Jag länktar iallafall halft ihjäl mig!
..
<3

Inga kommentarer: