Sidor

lördag 13 september 2008

med dig skulle jag inte frysa.

Det är mörkt utanför och det sprider sig in i huset. Jag går tyst till mitt rum och tänder den stora taklampan, hela rummet badar i ljus. Kastar av mig dagens kläder på golvet, jag bryr mig inte om att det ligger där. Letar upp min favorit t-skirt och släcker sedan lampan. Rummet blir mörkt och jag kryper upp i sängen och tänder istället läslampan. Lägger mig till rätta under filten och täcket, känner att jag fryser enda ner till benet. Kollar en sista gång på väckarklockan men min blick vandrar vidare till ett foto som står lutat mot lampan.
..
En våg av värme sprider sig från mitt hjärta genom hela kroppen och ett leende uppträder i mitt ansikte. Jag kan inte släppa fotot med blicken utan studerar det nära. Jag ligger där i sängen och studerar fotot i vad som känns flera minuter innan jag inser hur fjantigt det är. Men ändå så fortsätter jag att titta på det och det känns som om hans ögon ser rakt in i mina med värme. Jag inser att jag saknar honom något otroligt. Släcker lampan tillslut och lägger nallen tätt in till min kropp och känner åter igen att jag fryser. Jag börjar tänka på att om han låg bredvid mig skulle jag inte frysa.

Inga kommentarer: