Sidor

måndag 13 oktober 2008

2008-10-13

Kunde inte somna inatt, låg i sängen i tre timmar och bara låg och blundade men ändå kunde jag inte somna. Plötsligt hörde jag mobilen plinga till ute i köket så jag reste mig upp och trippade försiktigt in i köket och vart nästan vält av Caise. Plockade upp telefonen och gick lika tyst tillbaka, la mig i sängen och kollade på mobilen som är en av min älsklingsegodel. Jag kände hur jag log stort och mitt hjärta slåg ett extra slag. Tre små ord som borrar sig djupt in i hjärtat och efter det var jag alldelles för fylld av lycka för att kunna somna. Smsade Kimberly som är en nattuggla och smsade med henne ett tag tills jag tillslut kände att jag kanske kunde somna.
...
Caise rullade ihop sig vid mitt bröst och där sov vi ostört tills jag vaknade av min idiot till granne höjde tven med barnprogram, slog i skåp dörrar och sedan började dammsuga klockan åtta på morgonen. Jag var ganska förbannad och önskade att jag hade haft Pontus här så skulle dom minsan få höra på ljud. Mitt morgonhumör är inte att leka med..
..
Var meningen att jag skulle klippa mig på morgonen eftersom jag har sovmorgon till halv tolv men det fanns inga tider förens då när jag skulle vara i skolan. Gick hem och så kom det dära förbannande illamåendet och huvudvärken igen. Kände att jag klarar inte skolan. Somnade om och kände mig lite bättre och tänkte att jag får ta en sen klipp tid eftersom om jag inte klipper mig nu kommer jag få vänta ett bra jäkla tag innan det händer något. Satt som död i stolen medan Anna babblade på och frågade hela tiden hur jag mådde.
...
Gick hem och la mig i sängen somnade, sov inte bra men det är ju bättre än inget. Satte mig och skrev lite mer på hemtentan nu är det bara fördjupningsdelen kvar. Ska göra en av fördjupningsfrågorna och sedan en dikt sedan får det räcka för idag.

Inga kommentarer: