Sidor

måndag 20 oktober 2008

2008-10-20

Länge har jag kunnat ignorera det. Det finns inte, det får inte finnas. Men nu går det inte att ignorera längre, den finns där vare sig jag ville det eller inte. Skräck, panik, tänker på det värsta. Lugnar ner mig och intalar mig något annat. Det behöver ju inte vara så som jag tror, det får inte vara som mina skräckslagna tankar tror. Får bilder i huvudet och jag vänder bort dom. Känner hur tårarna bränner mot ögonlocken. Fortsätt ignorera, det finns inte där om du inte tänker på det säger huvudet. Men jag vet att verkligheten gör som den vill och lik förbannat finns det där. Gömt men synligt för den som verkligen vill se. Jag behöver en kram, törst och övertalning att jag alltid tänker det värsta. Överbevisa mig att jag har fel, vinn över mina tankar.

1 kommentar:

Anonym sa...

tankarna finns alltid där men att kunna lita på att det som sker nu skall finnas i hjärtat för evigt kan ibland lätta trycket.<3Kramar Hanna