Sidor

tisdag 14 oktober 2008

Jag kan så inte tro det,
Jag är klar!
hemtentan är klar.
..
Okej, nu har jag vart lycklig över det och nu ska jag börja tänka på nationella muntliga i svenska b och samhällskunskaps provet nästa vecka. Egentligen ska jag väl inte gnälla så mycket, men det känns lite jobbigt att när man är glad att ett hinder försvinner så dyker två upp. Men så är det ju med livet också. Hela livet är egentligen som en hinderbana där det kommer nya hinder och ibland är dom svåra att klara av men det är bara att med nya krafter komma över.
...
Egentligen är det nog mycket i mitt liv som jag vill förändra.. det mesta är faktiskt hur jag själv är.
Jag vill:
- sluta bry mig om vad andra tycker om mig
- sluta oroa mig för allt som jag ändå inte kan förhindra
- sluta kräva så mycket av människor
- kunna vara mig själv, jämt
- sluta att göra små problem stora
...
Livet är krig. Anta utmaningen, eller förbli liggandes.
Den här gången väljer jag att anta utmaningen.

Inga kommentarer: