Sidor

torsdag 23 april 2009

Mardrömmar

Igår kom Monika och hämtade mig i Hallstavik för att jag skulle med henne hem och äta äppelpaj! Och säger jag nej till fika? nope, skulle inte tro de va. Jag har nog vänt på dygnen också igen. Märkte det inatt när jag fortfarande inte var trött vid två tiden och Jens hade sovit bra många timmar redan. Så jag låg mest där stirrade i taket eller kollade på Criminal minds, ibland vart jag bort puttad av Jens när jag råkade nudda något förbannat sår. Och ja, jag vart arg då och la mig på andra sidan sängen varje gång och efter ett tag började han leta efter mig och drog mig till sig. Så höll det på större delen av natten tills jag insåg hur jag kunde och inte kunde ligga mot honom. Tror klockan var runt 3-4 när Jens helt plötsligt började skrika lite smått och han lät panikslagen, jag vaknade till och de gjorde han med. Han kramade om mig hårt och jag fattade inte mer än att han måste drömt en mardröm, så var fallet också. Låg där höll om honom och lyssnade när han berättade vad den handlade om och tillslut somnade han i mina armar.
..
Tre gånger har jag blivit väckt nu på morgonen; av Jens när han skulle till skolan, Felicia när hon märkte att hon försovit sig och min mor när jag skulle ringa och prata datorproblem, men mig? Aja, iallafall efter att mamma ringt så ringde Emma och sa att hon skulle komma hit vid tolv tiden så insåg att det var ingen idé att somna om utan jag har nu faktiskt lyckats med att få kläder på kroppen.

Inga kommentarer: