Sidor

lördag 20 juni 2009

06:01 kan inte sova

Jag ligger här i sängen och klockan närmar sig 6 på morgonen. Varför sover inte jag? varför är jag inte trött? Jag funderar och funderar, vrider och vänder på det. Tänker logiskt och ologiskt. Och jag kommer inte på något mer än att det kan ha och göra med att jag sover ensam vilket jag inte har gjort på några veckor. Jag vet att jag är en sådan människa som har svårt att vara ner på kvällen. Och jag har svårt för att vara ensam. Jag blir lugnare och sover bättre med någon bredvid mig. Om jag lägger huvudet mot kudde så kan jag höra mina egna hjärtslag, det är inte lugnande. Så jag stressar medvetet upp mig om jag fortsätter att lyssna så jag undviker det.
..
Min pappa kom precis hem från jobbet nyss. Jag la mig och låsas sov för att han inte skulle börja fråga vad jag gör uppe.
..
Jens började pratat om att jag kanske behöver lite hjälp på vägen att somna. Men när jag väl somnar av mig själv sover jag som en stock. Och vem vet om detta inte bara är som jag tror, tillfälligt. Nog för att vissa nätter kan vara såhär fast jag har Jens bredvid mig. Så vad är mitt problem? Kan jag inte slappna av eller är det något mera djupt rotat i mitt huvud som är fel? Jag funderar och med lite tur kanske jag somnar in.

Inga kommentarer: