Sidor

tisdag 23 juni 2009

Kärlekens lätta dagar

Kärleken var lätt när man var liten. En puss på kinden och gjorde man slut så var det inte hela världen för att man inte hade känslor egentligen för den personen. Men med åren verkar det bara bli svårare, smärtsammare och på något sätt mindre uthärdligt att stå ut med. Jag trodde det skulle bli lättare när man vart äldre men jag har nu fått veta att det inte blir det. Min mor sa nu på kvällen att det nästan är lättare att klara av ett slut när man är yngre än på äldre dar. Detta skrämmer mig lite grann, att allt ska bli svårare. Jag vill inte ha det svårt, komplicerat eller sårande. Men det är kanske inte något man kan komma ifrån. Man trodde att saker skulle ändras med åldern men inte alls.. killar verkar fortfarande kunna såra ganska rejält. Och vi tjejer är väl inte så mycket bättre.

Inga kommentarer: