Sidor

onsdag 24 juni 2009

Mitt minne slutar aldrig att fascinera mig

Ibland lägger man inte märke till små saker men idag märkte jag att mitt ärr som jag har på handleden är vitt gemfört med resten av huden. Detta ärr lyckades jag med att få genom en olycka som inkluderade ett varmt strykjärn. Jag fick för mig någon gång under åttan att jag skulle hjälpa till att stryka kläder och där stod jag och väntade på att det skulle bli varmt och så skämmer mamma mig genom att en gardinstång ramlade i backen. Självklart så i mitt skrämda tillstånd så hoppade jag rakt mot strykbrädan och järnet och brände mig själv. Detta sved och jag visste inte riktigt vad jag skulle ta vägen. Man fick lite konstiga blickar sedan i skolan som syftade på att kanske hade jag skadat mig själv. Och jag vart så irriterad på alla som glodde så jag sa: jo, jag ville vara emo så jag tog ett varmt strykjärn istället. Folk slutade då tack och lov. Skäms väl lite nu för att jag sa sådär men tappade humöret helt enkelt.
..
Iallafall åter till början.

Jag har alltså i vanliga fall vart lika vit som ärret och nu när man har lite färg bredvid att jämföra mig så.. shit, jag måste vart vitare än ett lakan!

Inga kommentarer: