Sidor

onsdag 19 augusti 2009

Memories

Nu börjar skolstarterna igen för vissa. Det får en att tänka tillbaka på sin egen tid. Första dagen i nollan, fyra, sjuan och sedan första ring. Jag har inga direkta minnen från nollan och fyran men antar att jag var nervös. Man började i skolan och det var stort och man var väldig nyfiken. Minns nog att jag var nervös som tusan när jag började i fyran eftersom alla sexor var så stora. haha, man skrattar nästan åt det nu. Men de var stora då, kanske för att jag var som en pygmee...

Högstadiet var nog inte lika nervöst eftersom att det fanns gamla klasskompisar från mellanstadiet som skulle gå i samma klass. Och gymnasiet.. har nog aldrig vart så nervös. Ny skola, nya människor som man inte kände alls, börja pendla och allt sånt där.
..
Min bästa tid det var högstadiet, många andra avskyr den tiden men för mig var det min höjdpunkt. Jag var säker i mig själv, brydde mig inte om vad andra tyckte. Hade mina vänner, mina sanna vänner som alltid fanns vid min sida. Inget skitsnack bakom ryggen. Helt enkelt ren vänskap i dess renaste form! Saknar den tiden, alla minnen i skolan. Vi var verkligen galna, vi i gänget <3
..
Och att Fine vart min andra hälft då, det förändrade mitt liv.

bild från 2007

Inga kommentarer: