Sidor

fredag 21 augusti 2009

Vi skrattade tillsammans

En vecka avklarad på praktiken och idag fick jag åka hem tidigare på grund av att min feber kom tillbaka plus att det inte fanns så mycket mer på avdelningen att göra.
..
När jag väntade på bussen så stod det två fjortisar några meter ifrån mig. Nu menar jag verkligen den där klassiska varianten med sönderblonderat hår med långa förlängningar, rosa läppstift i ett över sminkat brunt ansikte och för att inte glömma de rosa kläderna som skar in i ögonen. Dessa brudar stod och pratade med en kille som såg ut att helst vilja vara någon annanstans än pratandes med dem. Tydligen gick de NV också och jag skrattade till när jag hörde detta. Tyvärr hörde de detta och kollade på mig och jag bara vände bort huvudet och försökte behärska mig. Killen började då skratta med mig.. Tjejerna sa då någon snabb förklaring att de var tvungna och gå.

Inga kommentarer: