Sidor

torsdag 17 december 2009

När man ser tillbaka

Jag kan inte låta bli att tänka tillbaka. Så mycket hände under den här tiden, de här dagarna förra året. Varje dag var en början på något eller ett slut eller både ock. Jag tror det var första gången som jag faktiskt gjorde sånt som jag inte vågat göra. På något sätt var jag väl vilsen och sökte min väg framåt i livet igen. Tyngden över hjärtat försvann och ersattes av en gammal glöd som började ta över hela min kropp.
..
Det var nytt och det var gamalt. Jag förändrades på ett sätt som jag inte kan sätta fingret på. Vet bara att jag fick tillbaka lite av vad som var jag en gång i tiden. Kunde prata på ett annat sätt, var inte lika rädd för att säga vad som gömde sig där inne i hörnet av mitt huvud.
..
Imorgon, förra året var en speciell dag.

Inga kommentarer: