Sidor

torsdag 17 december 2009

Nyinslagna julklappar


Vaknade klockan nio imorse och det var skönt och varmt under täcket och kallt som fan utanför det. Ville inte upp, ville sova flera timmar till men jag och Fine gick upp och satte oss i ett kylskåp till bil och hämtade upp Tove och åkte till Norrtälje.
..
Parkerade våra rumpor hos tandläkaren och medan Fine var inne och fick spruta och borr i munnen satt jag och sov i väntsalen. Folk kollar på en om man sover sittande i ett väntrum för att upplysa. Åkte ner på stan och började julhandla lite grann. Är nästan klar med alla julklappar hade vart klar om inte ramarna jag köpte var för små.. så handla nya imorgon. Linn kom föresten och shoppade med oss, alltid lika kul att träffa henne! Hittade en svart tröja på rea för 50 kronor och sedan fick jag en sensen födelsedagspresent från Fine, en skjorta.
..
Vi hamnade i Linns och Viktors lägenhet medan snön yrde runt och blev halv snöstorm. Magarna började kurra så det vart take-away thimat, jätte gott för att nämna. Sedan vart det ut i snön och in i en kall bil för en färd hemåt.
..
La mig i soffan efter att ha pratat med Jens vid fyra tiden och vaknade sedan vid kvart i åtta. Somnade sött i soffan med sällskap av katten. Han är som en varm spinnande värmekudde. Kommer nog somna snart men men då får det bli så.
..
Kollar på gränspoliserna USA och där utrymde de en del av en flygplats för att det kom ett ovanligt ljud från en väska. De trodde bomb men när ägaren öppnade väskan var det en massagestav! Jag höll på att ramla av soffan av skratt!

Inga kommentarer: