Sidor

torsdag 8 april 2010

Att få pröva på en diet

Är jag konstig för att jag har alltid velat pröva att gå på en diet? Liksom inte för att gå ner i vikt utan bara för att se om jag skulle klara av att byta mina matvanor och skippa saker som jag bara älskar att äta. Sedan kanske jag känner att jag vill göra det bara för att jag får alltid höra att jag inte får och att jag har aldrig riktigt kunnat styra själv över vad jag har velat äta till middag. Vi är en familj som har lite olika uppfattningar av vad som är gott. Det jag tycker om tycker sällan hela familjen om och så går det runt.
-
Så en upplevelse med att flytta hemifrån som jag ser fram emot är att bestämma maten helt själv eller okej, kanske med en rumskompis men iallafall att jag kan styra mer över vad som kommer lagas. Jag tycker egentligt om att laga mat när jag får laga vad jag vill.
.
Har sett på allt fler bloggar att de går på LCHF diet och jag är lite intresserad av den faktiskt. En utmaning för mig som älskar pasta.

Inga kommentarer: