Sidor

onsdag 1 december 2010

Nu blir det att pillra

Idag fick jag nog. Efter att ha ringt vårdcentralen i hallsta, akuten i norrtälje två gånger och husläkarna i Norrtälje. Jag klarade inte av ryggen längre och bröt ihop. Mamma och jag lånade bil och så bar de av mot akuten. Där inne gick de förväntansvärt snabbt, vart inskriven vid 1824 och innan 2100 så var vi därifrån. Vart röntgenbilder för att kolla att de inte var några skelettskador och de har jag klarat mig ifrån. Däremot så har jag en inflammation i ryggmusklerna.
.
Så nu blir det någon tablett tre gånger om dagen i minst en veckas tid. Denna tablett är inte snäll mot magen så jag som redan har problem med magkatarr sedan tidigare måste äta tabletter för att magen ska klara av det. Och så alvedon på det.
.
Sjukskriven till och med den 8 dec om jag vill och så måste jag börja med töjningsövningar för att sträcka ut musklerna igen.
.
Smärta i ryggen är svår att behandla och jag kan ha ont i veckor framöver, men borde inte vara den smärtan jag har nu efter en vecka med tabletterna.

Inga kommentarer: