Sidor

torsdag 29 september 2011

Dag 4: Mina mål, drömmar, önskningar

Visst har man önskningar om att man ska vara frisk och lycklig, att människorna runt om mig ska vara det också. Lyckas vinna miljon vinst på någon sketen trisslott man bara skaffade för att kassörskan övertalade en, Köpa huset som jag har fantiserat om sedan tanken på något eget kom i mitt huvud. Lyckas klara av att ta körkortet och sedan skaffa en bil så man kan ta sig vart man vill när man vill. Göra en jorden-runt-resa till alla de länder som man alltid har fantiserat om att besöka, att få trycka sanden mellan tårna och slippa frysa. Simma med delfiner, klappa en lejon unge, se de stora djuren på savannen och bara tappa andan av att se regnskogen, det som fortfarande existerar. Att få se allt de vackra naturen har att ge en. Att får kunna bli barnmorska som jag har som ett mål, en dröm och som jag hoppas någongång kommer slå in. Att få bli mamma till några ungar och bara få njuta, känna av livets ups-and-downs. Att få bli älskad, att älska tills det känns som hjärnan måste dubbleras.

Om jag ska vara realist så är mina drömmar just nu är att få flytta ihop med mitt livs kärlek, att få börja studera till sjuksköterska och sedan till barnmorska och ta körkortet. Det är mina tre närmaste mål och drömmar jag har. Allt det andra kommer väl inom sinom tid.

Inga kommentarer: