Sidor

måndag 31 december 2012

Sammanfattning 2012

Januari: Började studera till sjuksköterska på Karolinska i Huddinge och flyttade in i en 23 kvadrat stor lägenhet i Norrtälje
Träffade underbara klasskompisar som jag håller av otroligt mycket!
Var iväg på sittningar, för sånt måste man gå på minst en gång när man studerar och fysatan vad kul det var!
Inget kan slå den första sittningen som var med oss ssk studerande.
Firade också 3 år med underbaraste killen



Februari: Åkte iväg på kollo med klassen och var även på den stora Amphioxgasque samt läkarnas introgasque med Fine. 
Skaffade glasögon och åkte upp med Fine till Linn som då bodde uppe i Leksand. 



Mars: Gjorde praktik på gastrocenter på karolinska universitetssjukhuset i Solna. Jens fyllde år och firades med bowling med hans klasskompisar.

April: Vi började anatomi kursen i skolan och det kändes som om allt vad privatliv skulle gå under, vilket det gjorde lite grann men mixade plugg med att umgås med klasskompisarna så gick det bara bra att trycka in fakta i huvudet.

Maj: Jens och jag bestämde oss för att det var dags att flytta ihop och vi fick en större lägenhet på campus dock skulle inflyttningen inte ske fören i Augusti.
Pluggade hjärnan i små partiklar för anatomitentan
 Fick känna lille Milo röra sig inne i Linns mage, ögonblick man inte glömmer.

Juni: Klarade anatomi tentan på andra försöket.
Började sommarjobba på Kristinagården.
Råkade ut för den värsta låsningen i ryggen jag någonsin vart med om och fick uppsöka kiropraktor akut för justering, denna fick jag pågrund av allt pluggande framför boken till anatomin.

Juli: Var ledig 8 dagar på hela månaden.
Min klasskompis Johnny kom på besök två gånger.
Hade babyshower för Linn och Viktor.
Hade en grym sushikväll med underbaraste brudarna.




Augusti: Vart sambo med J och umgicks mycket med grannarna Hampus (klasskompis med Jens) och Anna.
Färgade efter många års längtan mitt hår rött! 



September: Hade den årliga kräftskivan med kompisarna. 

Oktober:Gick på dirty dancning på kinateatern med min mor.
Var på halloweenfest med Jens skola.
Började min praktik på Allégården i Täby, trivs så himla bra där!




November: Hade återkommande problem med att vattnet försvann i lägenheten, detta då de bygger och spränger en bit bort och lyckas gång på gång kräva sönder vattenledningarna.
Lämnade blod för att kolla om jag är lämplig som blodgivare, lyckades få kärlet sprucket. 
Praktiken fortsatte och jag lärde mig en massa nya grejer.





December: Julmarknad i Norrtälje med Anna.
Den 10e december tog jag mitt första blodprov och lyckades, där kan man snacka om lyckorus!
Var på dop för lille Milo.
Firade jul hos moster i skutskär med hela stora släkten och Jens.




Och nu är vi här, dagen innan det nya året!
Det som händer idag är städning av lägenheten och sedan snygga till sig för att åka till Stockholm med kompisarna för middag och sedan hem till mig och Jens för att fira vidare, blir nog en bra start på det nya året.

Inga kommentarer: