Sidor

fredag 11 januari 2013

Alltså denna förkylning eller vad det nu är utvecklas och varje dag blir det nya symtom, whats up with that?! Dagens extrasymtom är smärta i väster öra, gissar på att min trumhinna snart kommer spricka... fan vad kul, inte.

Var ledig idag vilket resulterade i att jag sov något otroligt länge, över 13 timmar då jag lyckades somna hyfsat i tid kvällen före. Lille syster F tittade förbi och åt lunch med mig innan Jens och jag styrde mot Herräng. Skulle stanna och hämta ett skåp hos Nella och Staffan och råkade stanna lite längre än planerat som vanligt, haha! Hemma hos Js föräldrar har det bara vart lugnt, så lugnt att J somnade alldeles för tidigt för min smak..

Igår så var det dags för examination i medicinsk teknik. Släpade mig själv ur sängen och när jag väl var framme var jag så slut i kroppen så jag ville lägga mig ner och sova men såg till att hålla igång tills examinationen vart avklarad och lyckades få godkänt! Fick göra en subkutan injektion (injektion i fettlaget) och har gjort det på praktiken i form av insulin och andra färdiga sprutor men i examinationen ska man i iordningställa också, var orolig där att något skulle gå fel under just det momentet men gick bara bra.

Nu är det bara en liten aktivitetsreflektion att lämna in och en omtenta i läkemedelsberäkning att göra klart sedan är termin 2 avklarad!

Inga kommentarer: