Sidor

söndag 7 juli 2013

En solig helg

Ännu en vecka har snart sitt slut och jag kunde inte vara mer nöjd med helgen. Igår så åkte släkten över till Åland för att fira min morbror som fyller år nästa vecka. God mat, dricka och sällskap. 15 stycken var vi som åkte, det är sällan vi alla är samlade så var kul att så många kunde följa med! Vädret var helt på våran sida med solsken och värme. Spelade en runda minigolf i fem olika lag och det visade sig att vi hade dolda talanger bland oss. När vi kom hem med sista färjan så åkte vi hem till moster där vi fortsatte och umgås tills vi ungdomar började slumra till i sofforna. Jag, Jens, Micke, Kim och Frida åkte då hem till min mor för att sova men hade först bestämt oss för att kolla på en film. Visade alla våra VHSer för Kim och så var han borta i en värld av nostalgi! Vart tillslut djungelboken som jag somnade under, tar på krafterna att jobba och ha trevligt.


Idag så var vädret ÄNNU bättre. Jag och mamma packade strandväskorna och åkte ut till Herräng men hann inte ligga där innan jag fick reda på att J och hans föräldrar skulle ut med båten så gick till hamnen och följde med. Var år sedan jag åkte båt och njöt i fulla drag av att känna gungandet och vinden i håret. Vi hittade en ö med klippor som vi gick i land på och la oss i solen. På något sätt lyckades svärmor och J övertala mig att bada, så första doppet för i år är avklarat! Prövade också på att kasta lite med metspö och är nu fasligt intresserad av fiska får se till att göra de någon helg. Åkte tillbaka till hamnen efter några timmar och jag vandra då tillbaka till mamma på stranden och låg där en stund tills hela kroppen kändes som den skulle kokas bort.





Snart dags för att lägga sig och sova, imorgon väntar jobb och så kommer Johnny hit!







Inga kommentarer: