Sidor

söndag 24 november 2013

Tick, tack, tick, tack

Tänker inte ens försöka uppdaterat om vad som har hänt sedan sist, mitt minne går tyvärr inte så långt tillbaka. Senaste inlägget var i Augusti, nu är det 24 November.. en månad kvar till julafton. Det känns som om tiden går för snabbt, hinner inte med och tänka. Snart är även denna termin slut och 2015 närmar sig snabbare än vad jag hade trott, då i januari (om allt går som de ska) är jag färdig utbildad. En sjuksköterska.

Just nu är jag inne på min andra praktikperiod för denna terminen, psykiatrin. Det är spännande och skrämmande på samma gång, har bara haft en vecka (av 5) än så länge och är placerad på en avdelning där de är väldigt sjuka, väldigt deprimerade. Det gör ont att se människor må så dåligt, på ett sätt som inte alltid kan medicineras för att bli botade.

Annars så är första julklapparna inhandlade och inslagna. Ute i god tid så man slipper stressa med det precis innan julafton. Att vara ute i god tid är något som börjat gå till överdriften hos mig ibland, stressar för mycket helt i onödan och det känns ju, man blir påverkad tillslut. Förhoppningsvis så lyckas jag hålla mig själv lite i tyglarna så  det hela inte eskalerar.

Funderade på att göra en ny blogg, försöka få igång lusten att skriva igen men känner att här finns för mycket historia och minnen för att bara släppa den helt. Får se hur det blir med det hela, kanske jag börjar på ny kula.

Inga kommentarer: