Sidor

onsdag 2 maj 2007

En skoldag mindre.

Jaha, då har skolan börjat igen,Vet inte om jag ska tycka att det är skönt eller om det är rena helvetet. Det är väl lite både och. Kunde inte somna alls i natt tror att jag slocknade runt halv tre kanske, beror någ på att jag sov för länge på dagen igår. Har nu suttit och gjort en Bokrecension som jag ska ge till min svenska lärare imorgon, en läxa mindre. Har djur/mikrobiologi/genetik hela dagen, är val inte så jobbigt isäg men jag orkar inte alls.
Är förvånad över att jag inte är förkyld (?) med tanke på att vi badade men, det är bara bra att jag är frisk, eftersom jag inte ska missa något i skolan tills vi slutar.
( Jag har slutit en pakt med mig själv)

Det borde bara förbjudet att tänka när man ska somna, man blir ju bara upprörd och då kan man ju verkligen inte alls sova.
Jag funderar på vad jag ska göra eller inte göra, om jag borde ---
Men tiden får väl utvisa hur det blir, orkar inte ta tag i det nu.
.......
En skoldag slut och jag kan ju bara säga att jag är glad över det, kommer dränka mig själv i läxor och inlämningsuppgifter. Får panik bara jag tänker på det, men jag ska försöka lätta upp det så jag blir av med allt så snabbt som möjligt. Till i höst igen då ska jag ta nya tag och inte hamna efter med läxorna. Det är något jag ska försöka hålla också, annars så får jag straffa mig själv, inte på det sättet men om jag inte har gjort en läxa klart får jag inte träffa mina kompisar och kolla på tv sånt som man faktiskt kan försöka med. Men om jag känner mig själv så bra som jag tror att jag gör kommer det gå åt helvete det med.
Men jag ska försöka och börjar från och med idag. Har jag inte gjort klart två uppgifter idag så får jag inte träffa Bertil imorgon, och nu har jag ju som en morot som motiverar mig till att göra läxorna också. Annars har skolan vart lugn har inte fått några läxor idag men har lite rester som sagt. .
Håller ju som sagt på med genetik i skolan och idag höll vi på med inavel.
Kollade hur många procents genetiskinavel det var med avkommor från t.ex. kusiner och syskons parningar.
.......
Nu tänker jag spåra av ämnet igen, jag har haft ont i tummen under 4 veckors tid nu och har fått den lindad nu så jag inte ska hålla på att röra på den för mycket. Så när jag kom in i klassrummet imorse så trodde flera stycken att jag hade vart i slagsmål under valborg. Ganska roligt att dom trodde det..
......
Är du bara Blind för det du inte vill se eller är du det när du vet,
men vill glömma att du sett det?

The truth hurts worse.. and want to tell you.



- Bengt

Inga kommentarer: