Sidor

lördag 30 juni 2007

Dagarna passerar och man fattar det inte själv.

Det var ett tag sedan jag skrev här på bloggen så jag vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans, det har ju hänt så mycket under bara dom här dagarna. Senast jag skrev så hade jag firat midsommar på Enklinge och jag kan ju fortsätta där efter. Dagen efter att jag hade kommit hem från Åland (Måndagen) så åkte jag,mamma och syskonen iväg på kryssning till Tallin (Tisdagen). Där på båten så åt jag en jäkla massa kan jag meddela, åt buffe två dagar i rad och min maga var så stor så att jag såg gravid ut. Att äta var ju såklart inte bara det vi gjorde, vi umgicks och gick på barer eller jag och syskonen drack alkoholfria drinkar men dom var smaskiga dom också. På Onsdagen var vi framme till Tallin och då var det klara,färdiga, SHOPPA! Inte för att jag köpte så mycket men det är inget jag bryr mig om direkt. Var grymt sugen på att lägga vantarna på en jacka men jag behöver ju ingen så det vart bara att motstå frestelsen och gå. Gick runt där på olika shoppningcenter i 6 timmar och sedan var det bara att stiga på båten igen. Jag kan ju säga att jag var drogad dom tre dagarna av åksjukepiller eftersom jag har för bra balanssinne och blir båtsjuk. Träffade en ny kompis på båten, det var trubaduren Karl Frimodig som kände igen mig varje gång jag gick förbi honom när han satt sär med guran och underhöll passagerarna. Jag var ju den ända nyktra som sjöng med när han spelade, önskade också en låt som han presenterade såhär: Vi har ett önskemål från den söta tjejen längst nere och det är klart jag inte kan säga nej. Och ja, jag vart lite smått generad. Kom hem på Torsdagen och stack så fort jag slängde upp väskan på sängen, åkte hem till Tove och var med henne,Fine och Emelie. Jag och Emelie slaggade hos Tove och kollade på idol resten av kvällen. Dagen efter så tog jag och Emelie bussen in till Norrtälje för att handla presenter till Fine och för att shoppa. Jag kom hem med två nya par skor och tre linnen, kanske ska coola ner med shoppningen lite så jag inte blir helt pank. Senare den kvällen så grillade jag hos Tove och träffade hela gänget
( Tove,Linus,Tobbe,Emma,Fine,Robin och Emelie) Vi spelade singstar och dom andra spelade kubb när jag och Fine gick en sväng.
....
"Vi kommer att växa fast här och mossan kommer att växa på oss"
ja, Fine förstår vad jag menar <3
....
Satt och pratade en massa senare på kvällen och det är lika trevligt och roligt som möjligt. Emma sov hos mig den kvällen och idag har hon följt med mig och familjen till Uppsala, jag fick henne och shoppa loss. Hon köpte ett par short som jag bara kan säga att hon hade för jäkla tur med. Sista paret och rätt storlek! Suck...turunge!

det är väl en ganska stor förkortning av som har hänt dom senaste dagarna.

- patricia

Inga kommentarer: