Sidor

torsdag 2 augusti 2007

Me and Myself.

Jag satt och kollade igenom gamla bilder i albumen och där var hela min livshistora. Inte för att jag minns så mycket av mina första år men några små minnen har jag allt. Som att jag älskade att äta skalade råa potatisar, hade miljontals leksaker och att det bästa som fanns var att gå i skogen och äta blåbär. Men ändå när man sitter och kollar på bilderna så undrar man vad som pågick i mitt huvud då som 3-4 åring. Personen jag ser på bilderna är jag men ändå inte, det är en person som är en del av mig men som inte finns riktigt. Jag är inte samma männsika som jag var för 6-8 år sedan, jag har förändrats och det har allt annat runt mig också gjort. Man måste utvecklas det är ju en del av livet men ändå så tycker jag att det har gått för fort. Åren bara går snabbare och snabbare och man får allt mindre tid att tillbringa den som man egentligen vill. Tiden det stryr oss männsikor får oss att följa ett mönster och ger oss struktur i vårat liv.

Från vänster: Felicia ( 3 år), Jag (7 år) och Caroline (4 år).

..
Några saker ni kanske inte visste om mig.
..

-Jag är en total Hallstavikbo som har bott här sedan jag föddes, men i tre olika hus.
-Ävenfast jag bor i Hallstavik och vi har ett speedway lag, Rospiggarna. Så har jag ALDRIG kollat.

-Jag var en pojkflicka när jag var liten. Hatade klänningar, kjolar och rosa!
- Älskade dinosarier och tvspel. Jag var till och med tvungen att förlora med flit ibland för annars vart mina killkompisar för sura över att jag vann gämt.
-Jag har insektsfobi. Getingar,Bin och humlor... Ja, det mesta som kryper eller flyger.
-Är en glassoman, vilket innerbär att jag ÄLSKAR glass!

-Jag heter Eriksson i efternamn men ska egentligen stava det Ericson. Har även Hammar i släkten på mammas sida.
-När jag var lite höll jag på med: friidrott, ballet, gymnastik och ridning.
-Har gått i kulturklass sedan 0 till 9:an. Har vart med i x antal teatrar och har vart med i småstjärnorna som brukar hållas i Hallstavik. Ett år kom jag både etta, tvåa och trea på samma dag.
-Jag har inget matematik-huvud vilket innebär att jag är inge vidare på matematik.
-När jag blir äldre vill jag flytta till England och bo där ett år eller längre.

Inga kommentarer: