Sidor

tisdag 2 oktober 2007

När du blundar så tittar jag.

§ Om någon gifter sig med den som till följd av sinnessjukdom eller tillfälligt jag saknar dig sinnesförvirring eller av annan sådan orsak kom tillbaka ej äger rättslig handlingsförmåga, eller om någon ingår äktenskap som på yrkande av maken allt blir som vanligt kan för villfarelse eller svek dömas att återgå jag älskar dig dömes för olaga giftermål till böter eller fängelse högst två år.

§ Den som tillfogar annan person kroppsskada jag längtar efter dina händer sjukdom eller smärta eller försätter honom/henne i vanmakt eller annat sådant tillstånd jag är galen i dig dömes för misshandel till fängelse i högst två år eller jag hatar dig om brottet är ringa, till böter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Är den utläst? vill låna, vill låna, vill låna :) Älska Gunnar <3 ^^