Sidor

onsdag 21 november 2007

Everyone's hiding something
Onsdag: Kemiprov som mot förmodan gick otroligt bra, fick ett VG fast jag inte pluggade alls nästan. Ibland snappar huvudet upp ett och annat på lektionerna. Sedan fortsatte dagen med astronomi och ett arbete som ska göras. Samhällkunskapen var otrolig idag! men det var pågrund av Johan, han är en lärarkandidat som berättade sin berättelse om mobbningen som har var utsatt för från mellan till högstadiet. Det var flera gånger jag kände att tårarna skulle komma, det var så overkligt att höra allt det från en kille som stod därframme. Att allt det som han berättade med inlevelse och smärta var hans verklighet. Jag har aldrig hört någon som har blivit utsatt för att blivit nerbegravd under snö med ett järnrör ner tryckt i halsen, vilket har gjort att han nu lider av klaustrofobi Hur han vart grovt misshandlad av sin mobbare på skolan och han vart inte ens anmäld! och det är inte allt som han vart med om.. Med tårfyllda ögon vart jag så förbannad på att Johan blivit utsatt för den tortyren. Jag började känna att jag hatade hans plågoande lika mycket som han gjorde, man kunde inte mer än tycka att Johan var så otroligt stark som tagit sig igenom det här och delar med sig till andra. Detta föredrag satt djupa spår i både mig och mina klasskamrater! Sedan efter det uppskakade sanningen skulle vi börja jobba med olika frågor inom det kriminella Jag har frågan: varför vissa blir kriminella? den ska jag sitta och jobba med senare, ska försöka lägga ner mycket på det arbetet. Annars sitter jag här om vanligt och väntar på att bussen ska komma så man kan få komma hem och bara slänga sig på sängen och sova.

Sådär nu fick Sandra sitt inlägg som hon har tjatat om (:

Inga kommentarer: