Sidor

torsdag 22 november 2007

Man säger att allt som händer formar människan. Vad är det då som har format mig till att bli den jag är just nu? Mina föräldrar har till en stor del i det hela sedan är det så mycket annat som spelat sina kort i monopolet om mitt liv. Min uppväxt bland killar har format den delen av mig som gör att jag inte tar någon skit, lekte man eller spelade spel med dom var man tvungen att tagga till sig lite. Det gjorde också så att jag var en pojkflicka större delen av min unga tid (3-10), det fick mig att inse att bara för att man är tjej betyder inte det att man måste gilla glitter och rosa. Jag tror att det var den pojkaktiga sidan av mig som fick mig att börja med karate. Men jag hade min tjejiga sida också bara att den var lite mera dämpad, jag red tillexempel det räknades ju som en tjejsyssla på den tiden. Jag hade på något sätt en balans mellan det tjejiga och pojkaktiga. Jag vet egentligen inte vad som har format mig mera men det är ju hela min omgivning, människorna och saker jag upplevt. Att ha gått i teater klass sedan 4 till 9 har gjort att jag har ett extremt självförtroende och det är ju väldigt bra att ha. Vänner har haft en stor påverkan på mig också, fått mig att bli lycklig och plockat fram dom bästa sidorna hos mig. Dom som har haft störst inflytande är så klart mina två favorit tjejer, Emma och Fine.
..,
Fine, hon vart min bästa kompis och det var först då som jag insåg vad vänskap var för något. Vi var/är varandras halvor och så fort vi insåg det så sa det bara klick och nu är vi länkade för en lång tid framöver. Hon fick fram den lite wild and crayz sidan i mig, hon fick mig att inte bry mig om vad andra tycker och tänker om mig för att jag var alltid underbar för henne. Hon fick mig att för första gången att lita totalt på en människa och våga visa den sidan inom mig. Hon är en av få som har sett mig gråta hysteriskt och hon vet nästan allt om mig. Hon har påverkat mitt något otroligt.
..
Emma, hon fick mig på en gång att öppna upp mig inför henne och tillsammans har vi övervunnit många hinder för både henne och mig. Hon vann mitt förtroende på tre röda och det har gjort att jag lättare tar andra människor till mig. Hon är en tjej som har gjort en fantastisk förvandling och jag är stolt över vad hon har övervunnit.
..
Nu spårade jag ut från mitt huvudämne men det blir så när man inser hur fantastiska vissa människor i ens liv är.

Inga kommentarer: