Sidor

måndag 3 december 2007

Nästan en lektion avklarad, bara tre timmar av anteckningar kvar att göra. Det är ungefär vad vi gör på djurvården på måndagarna. Jag sitter här vid datorn men skulle helst vilja ligga i min säng, dra täcket över huvudet och bara sova flera timmar i sträck tills jag har en anledning att vakna. Men jag får väl egentligen skylla mig själv som sitter uppe halva natten, men det är inte så lätt att bara gå där ifrån pågrund av många anledningar. Dels för att jag superpigg och sömn var inte det jag behövde just då. Istället satt jag vid datorn och kollade på avsnitt av lustgården och satt och tvingade en oskyldig trött människa att hålla mig sällskap tills denna såg i kors. Men nog för att jag är förbannat trött och försov mig nästan i morse är det inget som jag direkt tänker på att jag borde ha sovit. Sova kan man göra när man blir äldre. Vad som händer idag har jag ingen aning, jag funderar på om man kanske ska börja skriva lite grann på samhällskunskapen och om man kanske åter igen ska dammsuga upp mina små dammråttor. Man kanske skulle ta och byta gardiner och julpyssla lite mera i rummet.. men jag har ingen julkänsla överhuvudtaget! Jag känner bara en lätt ångest att snart är det jul och jag har inte handlat in några julklappar.

Inga kommentarer: