Sidor

måndag 14 januari 2008

Livet blir aldrig som man tänkt sig, det blir så jäkla mycket bättre!

Andra veckan i skolan och man känner redan att man vill gömma sig under täcket och låsas som att skolan, läxor och prov inte existerar. Som min pappa så snällt sa nu innan jag gick till datorn: Skolan är ju faktiskt eran framtid och ändå är ni ungdomar för lata för att ens göra en ansträning. Jag försöker kanske inte tillräckligt men jag masar mig upp och tar mig dit iallafall. Dagen idag var en bra skoldag. Hade sovmorgon och började skolan vid halv ett, började med esteverksamheten i skolan och jag är med i dansgruppen. Vi fick gå tidigare vi fyra som var där eftersom att dom resterande i gruppen skulle komma vid två. Jag tog bussen in till Uppsala och träffade Pontus. Gick till Boye och spenderade några mysiga timmar i armarna på honom och åkte sedan hem för att ta tag i skolarbetet. Nu har jag iallafall läst igenom alla anteckningar och boken som vi ska ha till provet imorgon, men jag orkar inte lägga ner några större ansträngningar till att få in alla symtomer, latinskanamn, behandling och profylax. Egentligen borde jag som vanligt sova nu men jag har fortfarande inte sova innan klockan ett på kvällen och det är ju inte så lyckat när man ska gå upp vid fem sedan. Man sover faktiskt mycket bättre med sällskap så jag funderar på om man kanske ska ta och fixa sig ett heltids sovsällskap. Jag börjar faktiskt bli ganska så sugen på att skaffa mig en lägenhet och flytta men då kommer ju saken som förstör mina önskningar..PENGAR. Jag är pank ändå och skulle aldrig kunna ha råd att betala hyran och jag är inte så sugen på att jobba på sidan av skolan.. Men någon gång kommer jag väl kunna det och jag ser fram imot det.
...
Som dansläraren sa idag:
Livet blir aldrig som man tänkt sig,
det blir så jäkla mycket bättre!
...
det är vad jag kallar en posetivinställning!

Inga kommentarer: