Sidor

torsdag 28 augusti 2008

28 augusti 2008

Först och främst: GRATTIS EMMA PÅ 17 årsdagen!
...
Praktik idag som det har vart varje dag annars i veckan. Packat upp varor, gett djuren mat och vatten, stått i kassan, gjort rent akvarier och satt ut nya fiskar. Idag har vi säkert fått över hundra fiskar och sedan 4 små söta marsvin. Fick sluta vid 4 som alla andra dagar för att byta en ring jag fick av mamma igår så att den ska passa mitt smala finger. Sedan min födelsedag så har jag och mamma verkligen klickat till och vi pratar om vad som helst. Allt som jag liksom egentligen borde vara tyst om bara kommer ut och det känns bra. När jag kom hem så fortsatte jag min jakt på biljetter ner till Landskrona och det är bestämt att jag kommer åka ner och jag kan säga att mitt hjärta känns mycket lättare. Det blir bara 5-6 dagar men jag vet att dom dagarna kommer jag bara att suga i mig av vad Pontus ger mig.
...
I helgen är Pontus förlorad till datanördarnas värld med LAN från i kväll till söndag. Jag kan ju försöka leva iallafall men han har lovat att ringa så jag tror på hans ord, han har alltid hållt dom förut så jag känner att jag inte borde tvivla på honom.
...
Imorgon blir det första krogrundan och jag är ganska så pepp men dock inte på dagen efter då jag ska upp tidigt för att sedan umgås med släkten som ska gratta mig. Det är inte släkten jag har emot utan att jag med ganska stor risk kommer vara bakis.
...
Jag är en tänkare och jag fick reda på att min mor är likadan, det ligger väl i släkten. Dessvärre kan jag inte riktigt kontrollera mina tankar när det går överstyr men det kanske kommer att funka någon gång.
..
Saker jag kommit fram till:
..
- Att tvätta trasiga täckskivor i glas slutar bara med att du får ett cutt i fingret som sedan svider.
- Under årets gång så har hela tiden marken försvunnit under fötterna på mig. Och nu försöker jag åter igen att få fotfäste.

Inga kommentarer: