Sidor

söndag 31 augusti 2008

Do you remember?

Jag vill känna din andning emot mitt bröst,
jag vill att du ska höra att mitt hjärta slår för dig!
och att min andedräkt svalkar ditt hår
jag vill smeka dina armar så att du ryser, lukta på ditt hår,
bara hålla om dig och ge dig den värme du förtjänar,
ge dig den värme jag vill du ska få av mig,
den värme där allt bara blir till röriga bilder,
där tiden eller saker inte spelar roll,
utan det är bara du och jag i centrum
...
det är den värme jag vill ge dig,
det är den värme jag ska ge dig!
inte idag, inte imorgon men
en dag ska du få känna min värme som solens strålar.
Och det är den tid jag vill åka till,
för att glömma bort all ondska i världen och bara vara lycklig med dig,
bara kunna krama dig och skratta med dig,
ha långa samtal på nätterna ligga och mysa med dig
...
bara kunna få dig att skratta,
få dig att njuta, få dig att vilja ha mig,
att aldrig någonsin glömma mig, utan att du ska minnas mig förevight.
..
Denna dikt fick jag av min Min älskade pojkvän innan vi vart tillsammans.
Hoppas att han känner likadant nu.

Inga kommentarer: