Sidor

tisdag 7 oktober 2008

2008-10-07

Pengarpengarpengar..
..
Varför har inte jag en egen sedelpress för?
..
Nu måste jag istället välja bort saker som jag vill göra pågrund av pengabrist. Jag ska försöka få mamma att betala min resa ner till skåne så kanske det löser sig ändå. För att åka ner dit på lovet är mitt prio ett och allt annat för hamna efter. Jag vill klippa mig och slinga men det är pengar det med. Jag ska gå ut på korgen i helgen både fredag och lördag det är pengar som ryker där med.
Så om man ska räkna lite flyktigt..
..
- Resa ner till skåne kostar runt 1000
- Sedan pengar för att leva på där nere kanske 200
- Klippning 310
- Slingning kostar väl runt 300-400
- Krogen kanske runt 200 per kväll (400 totalt)
--
Och jag har för tillfället bara 1600.. så även fast man inte kan matematik så inser man att siffrorna inte går ihop. Men förhoppningsvis vill mina föräldrar skämmabort mig och jag får resan gratis. Då klarar jag mig ganska bra om jag inte slösar så mycket på korgen och kanske tar slingningen nästa månad. Allt löser sig väl på något sätt.

Inga kommentarer: