Sidor

tisdag 7 oktober 2008

Som en gammal vän.

Åkte in till Uppsala för att träffa Hanna som bestämt. Vi gick och beställde mat på max som nu verkar vara mitt stammis ställe denna vecka. Satt och åt samtidigt som vi pratade om lite vad som helst, orden bara flög ur munnen på mig. Där tvärs emot henne kände jag mig faktiskt hemma, kändes som hon var en gammal barnkompis till mig eller något.
..
Sedan fick Hanna göra av med lite pengar på lite kläder som hon sedan beskyllde mig för att fått henne att göra det, haha. Jag verkar ha den effekten på människor att dom spenderar pengar runt mig. Sedan vandrade vi bara runt på gator och affärer och pratade på så att man nästan slog knut på tungan. Tiden bara rann iväg och helt plötsligt skulle hennes tåg och min buss gå. Kändes tråkigt att åka hem när man haft någon att prata med, jag är för översocial.
..
På bussen hem började jag sakna Pontus, jag saknade att ha hans hand i min. Kom hem och hoppade i duschen, stod där länge och hade hårinpackning. Sedan prickade jag in precis när Pontus kom in från sin vanliga springtur och vi pratade tills han kände att han verkligen ville duscha. Fast jag fick honom att stanna kvar några minuter extra för att jag inte ville lägga på.
..
Imorgon blir det lång dag i skolan och när jag kommer hem så blir det att plugga hemtenta tills jag nästan stupar. Jag ska försöka få bort så mycket av mina rester innan lovet så att jag bara koppla av totalt på lovet i armarna på min kärlek.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja det var trevligt Patricia :D det är roligt att dela tankar med dig :) nu är jag brunhårig, men jag ser ut som ett litet emo med min frisyt.. haha blev lite misslyckat, men jag orkar inte bry mig, jag orkar inte färga igen :P Mm du är verkligen en liten pengatjyv du ;) men det är sött de :D haha kramar ps. jag önskar ibland att jag var lika översocial å karismatisk som du ds. /Hanna