Sidor

torsdag 18 juni 2009

18 juni 2009

Jag försöker förgäves att få lite ordning på mitt rum. Men det kanske är meningen att det ska finnas dammråttor under sängen och det ska ligga kläder på den fula fåtöljen Och nu ska vi inte prata om alla saker som ligger och gör golvet livligt och färgglatt. En bit på vägen mot ett renare rum är jag iallafall det går långsamt men jag har gått om tid att döda. Man brukar ju säga att ett stökigt rum betyder ett stökigt liv och jag börjar fundera på det inte är sant iallafall. Och att jag nu har lite mera struktur och grund i mitt liv och därför städar jag, det kan man ju fundera på!
..
I natt sov jag hos Fine för att slippa sova den där första natten helt ensam den kommer bli ikväll istället. Så fick gå upp vid åtta tiden i morse eftersom Fine jobbar idag men det gjorde inte så mycket för jag däckade på soffan hemma hos pappa och sov fram till strax efter två. Och jag anser att det är en bra grej att sova för då gå timmarna snabbare och man får inte så mycket dödtid. Planen för idag är alltså att städa och göra något fram till 18 och sedan blir det hem till Tobbe som fyller hela 19 gubbår. Jag vet att det kommer finnas kakor och att min hand snabbt kommer stoppa dem i munnen om jag nu inte typ helt plötsligt har slutat älska kakor.

Inga kommentarer: