Sidor

tisdag 7 juli 2009

7 juli 2009

Mobilen började att låta, klockan var alltså åtta. Jag vaknade direkt medan Jens låg kvar där och inte verkade reagera på att det var hans mobil som alarmade. Puttade på honom och räckte honom mobilen som han ställde alarm på en halvtimme senare. Jag kunde dock inte somna om utan låg där och njöt av den värmen han utsöndrade. Mobilen började låta igen och jag fick återigen påminna Jens om att det var hans mobil. Alarmet stängdes av och han kramade om mig och sa att han inte ville åka. Tack, nu vart det så mycket lättare tänkte jag och begravde mitt ansikte i hans nacke och andades in djupt. Tillslut kom han ur sängen iallafall och det vart direkt att ha täcket i sängen igen för det vart kallt samma sekund som ha reste sig. När allt var färdigt packat kom vi till det jobbiga avskedet. Han gick efter några minuter av hårt kramande och kyssande. Jag somnade om med katten vid fötterna och vaknade inte fören vid ett.
..
Min pappa kommer in och säger åt mig att nu får jag sluta med mitt Jens-koma, vilket han förklarade är liknade matkoma. Ni vet när man blir seg och trött efter att ha ätit. Han syftade på att jag blir trött och väldigt omotiverad att kliva ur sängen när Jens åker. Sant och det håller nog i sig idag men imorgon tänker jag inte tilllåta det.
..
Så vad ska dagen bjuda på? Antingen om man ska träffa någon eller om man ska vara hemma. Bara chilla och kanske hjälpa pappa med att lägga golv och tapetsera. Vem vet det nu.

Inga kommentarer: