Sidor

måndag 12 augusti 2013

Så var man tillbaka på jobbet och i Norrtälje efter en mycket efterlängtad ledig vecka. Lyckades ju ta ledigt på en väldigt regnig vecka vilket har gjort att det inte har blivit så mycket sommarkänsla över det hela. Tre turer till Uppsala har jag hunnit med, två av dessa turer var för att försöka hitta möbler åt Jens mormor.. vilket var ett projekt som inte ville gå helt som de skulle och det vart en tur till Stockholm för att försöka lösa uppdraget. Förhoppningsvis så får hon sin efterlängtade soffa i rätt färg på onsdag.

Åke även med min kära mor till Uppsala efter en tur till Thuns, jag som skulle leva på vatten och bröd efter min shopping med Linn förra veckan får nu leva på luft och kärlek. Haha, nej så illa är det inte men måste lära mig att hålla lite i mina välförtjänta pengar.

Spenderade större tiden ute i Herräng där jag bara hade de bra och njöt av sovmorgon och att göra lite vad jag kände för. En kväll övertalade jag Jens att ta med mig och hans kusin Emelie för att kasta lite med spö, vart ingen fisk men var mysigt för det. Ganska bra att vi inte fick napp, har lite svårt för det där med att ha ihjäl fiskarna...

I lördags så vart lille Milo ett år, hur tusan kan det gått ett år redan! Firades med tårta och en leende unge som hade fullt upp med att gå med sin gåvagn.


Igår så åkte jag in till Grönalund för en omgång femkamp med Tove, Gustav, Jennifer, Fredrik och Marina. Jag kom trea! Var inte så dålig på alla de där sikta spelen som jag trodde. Träffade även Emelie och Robban samt Joanna från klassen som åkte in för att självklart se Tenacious D! Där i regnet stod vi bland alla 17000 andra som lyckades ta sig in för att få se på det hela. Var grymt och smart som jag är hade jag med mig en regnponcho så var väldigt torr när jag började bege mig hemåt för att orka med dagens arbete.



Inga kommentarer: